donderdag 16 mei 2013

De Verdubbeldame doneert oude ansichtkaarten aan 'Goede kaarten' (67)

"Kaarten zijn cadeautjes" luidt het motto van webshop Papierdier. Voor de zogenaamde 'Goede kaarten' die de webshop verkoopt geldt dat zeker. Het zijn cadeautjes voor de ontvanger én voor kansarme asieldieren. En voor de webshop, die ze zelf ook geschonken krijgt. Door Mirjam, door de Verdubbeldame en door andere gulle gevers.

Het verdubbelverzoek

Mirjam deelde een foto van Papierdier op de facebookpagina van het alter ego van de Verdubbeldame.
"Hi Verdubbeldame, dit wil ik ook gaan doen? Doe je mee?"
Het bleek te gaan om een actie van Papierdier. De webshop roept mensen op om ongebruikte en onbeschadigde ansichtkaarten die zij toch niet meer zullen versturen te doneren: "Kaartjes die een ander niet meer kan gebruiken of zal verzenden, vindt een ander misschien juist heel bruikbaar voor bijvoorbeeld Postcrossing!" Onder de naam 'Goede kaarten' worden deze kaartjes tegen een lage prijs verkocht in de webshop. De gehele opbrengst gaat naar een goed doel. Tot 1 juli 2013 is dat Stichting Dierenthuis, dat permanente opvang biedt aan kansarme asieldieren. Mirjam besloot een setje kaarten te doneren:
"Er liggen hier plenty kaarten die ik zeer waarschijnlijk nooit ga / wil gebruiken."
Een erg origineel initiatief, vond de Verdubbeldame. Ze stemde in om met Mirjam mee te doen.

De Verdubbeldame laat zich in de kaart kijken

22 ansichtkaarten

De Verdubbeldame haalde haar doos met ansichtkaarten te voorschijn, en koos er 22 uit die zij zelf niet zo snel zou opsturen. Wat kunstkaarten, kaarten met wijze Duitse teksten, fotokaarten uit Pakistan en een uitklapkaart uit Egypte.

Pakje zonnebloemzaden

Natuurlijk ging er in het kader van verdubbeldaad 54 ook een zakje gemengde zonnebloemzaden bij.

Foto op facebookpagina van Papierdier.
Een dag later zag ze op de Facebookpagina van Papierdier dat het pakketje inmiddels is gearriveerd. Ze wacht af tot de kaarten in de webshop verschijnen.

Verdubbelaars

Sjouke doet ook mee: "Ik dacht laatst al wat moet ik met die hele stapel ongebruikte ansichtkaarten Weggooien is zonde, maar ik ben wel héél wat jaren verder voor ze allemaal verstuur zijn. Dus ga ik er ook een paar doneren en doe ik dus mee met verdubbeldaad 67." Gisteren deed ze een groot pakket kaarten op de bus. Lin is ook van de partij: "Zet mij maar bij 67. Ik heb nog een aantal kaarten liggen die al een eeuwigheid in de kast liggen. Ben eens op het geweldige idee gekomen om zo'n kaart te geven aan iemand die jarig is word er gevraagd of ik de volgende keer niet weer gewoon een zelfgemaakte kaart kan geven... Sindsdien durf ik niet meer bij familie en vrienden met kaarten uit de winkel aan te komen zetten. Dit is een mooie manier om er vanaf te komen." En ook de Wijze Zeemeermin, Bianca, Lia, Johmar en Dietmut doen mee, en Mamadoggie misschien.

Heb jij thuis ook nog onbeschreven en onbeschadigde ansichtkaarten liggen die je wilt doneren? Stuur dan een mailtje naar post@papierdier.nl, en dan krijg je het adres waar je ze naartoe kunt sturen. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Papierdier beoordeelt of een kaart nog goed genoeg is om te verkopen.

Misschien heb je geen kaarten om te doneren, maar zit er wel een leuk kaartje voor je bij. De actie heeft immers alleen succes als er ook mensen zijn die de kaartjes willen aanschaffen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...